Tuesday, October 18, 2011

Phailed!!

Terfikir, apa yang aku pernah buat dulu sampai dapat balasan aku sekarang ini?? Jahat sangat ke aku dulu-dulu?? Betul ke aku dah tersimpang jauh sampai Allah swt bagi aku wake up call macam ini?? Semua soalan yang aku tak dapat jawab. Rasanya aku dah salah tafsir kata-kata dalam kehidupan. Dulu aku ingat, apa yang kita buat kepada orang, camtulah balasan yang kita dapat. Sebab tu aku selalu buat baik kat orang dengan harapan orang akan buat baik kat aku. Tapi aku salah! Orang pernah cakap, kalo kita terlalu banyak sangat beribadah pon belum tentu bagus kalo kite tak balanced out dengan benda lain. 

Tapi aku bersyukur sangat ade kawan-kawan kat sekeliling aku. Cukuplah dengan ayat mereka yang pasti buat aku terdiam. Semuanya betul. Salahnya bermula dari aku. So, tiada masalah rasanya kalau tanggapan kat aku selama ini berubah. Selalu berharap aku di'jugde' based on my act, bukan dari dengar-cerita dari orang. Well, inilah resultnye.

Assalamualaikum.